Efter højtideligheden

Der kan efter højtideligheden opstå mange spørgsmål for de pårørende. Der vil således i din Dixi aftale stå beskrevet, om du har nogle sidste ønsker i forholdet til gravsted, testamente, takkeannoncer osv.

Som noget af det første vil skifteretten, kontakte dine pårørende vedrørende dit bo. Hvis der i den forbindelse er behov for Dixis hjælp, vejledning eller en snak er de altid velkommen til at kontakte os. Dixi vil desuden hjælpe med takkeannoncer eller takkekort til dem, der var med til at gøre dagen mindeværdig.

Der vil af din Dixi aftale fremgå, hvis der er noget, som skal afmeldes, såsom mail konti, konti til forskellige sociale medier eller andre ordninger du skulle have.

Det kan som sagt også fremgå af din Dixi aftale, hvordan du gerne vil have dit gravsted skal være, og hvordan det skal vedligeholdes. På den valgte kirkegård vil der være forskellige gravsteder. Der kan derfor være en god ide, at besøge kirkegården for at se de forskellige muligheder. Ved gravstedet kan dine efterladte stadig mindes, og der kan være mange følelser forbundet med at vælge det rigtige gravsted.

Har du andre ønsker, kan du også få det nedskrevet i din Dixi aftale.